Tiedote: Heinolan Sosialidemokraattinen Työväenyhdistys ja Sos.Dem. valtuustoryhmä – Emme hyväksy häirintää tai asiatonta käytöstä missään muodossa

Julkaisuvapaa heti

Heinolan Sosialidemokraatit ovat sitoutuneet SDP:n turvallisen tilan periaatteisiin. Emme hyväksy toiminnassamme minkäänlaista epäasiallista käytöstä, häirintää ja syrjintää. Kun näitä asioita ilmenee, ne käsitellään puolueen sääntöjen ja ohjeistusten mukaisesti. Oletuksena on, että jokainen puolueen jäsen käyttäytyy arvokkaasti toisia ihmisiä kohtaan kaikissa tilanteissa.

“Haluamme varmistaa, että jokainen voi omana itsenään osallistua SDP:n toimintaan. Puolueemme keskeisiin arvoihin kuuluu toisen ihmisen kunnioittaminen. Tästä arvosta pidämme tiukasti kiinni.” toteaa työväenyhdistyksen varapuheenjohtaja Kirsi Lehtimäki.

Epäasiallinen kohtelu, sopimaton käyttäytyminen tai häirintä ovat yleisen tavan tai lain vastaista käyttäytymistä toista kohtaan. Ne ovat laajoja käsitteitä, ja voivat olla muun muassa henkistä tai fyysistä kiusaamista, syrjimistä, uhkailua, sukupuolista eriarvoistamista, epäasiallista kohtelua, ahdistelua, vähättelyä, asiattomia huomautuksia tai mustamaalaamista. Tällainen käyttäytyminen voi liittyä yksittäiseen tilanteeseen tai olla järjestelmällistä ja jatkuvaa.

Jätä kommentti